FFP Ung forum » Åpent forum

O.S.S. = Ofte stilte spørsmål

(
Deprecated: Function eregi() is deprecated in /home/diehtu/public_html/ffp_ung/forum/bb-includes/gettext.php on line 294
4 poster)
  • Startet for 2 år siden av mario@ffp.no
  • Siste svar fra mario@ffp.no

Tagger:

1. mario@ffp.no
    Ungdomskonsulent

Savner du noen spørsmål på ”Ofte stilte spørsmål” siden?
    I så fall skriv ned spørsmålene her så skal vi prøve å finne svarene :)

Postet for 2 år siden #
  2. elinemh96
    Medlem

Hva skal jeg si til vennene min om de spør?

Postet for 1 år siden #
  3. kjersti
    Key master

Hei, Elinemh96.

Takk for spørsmålet. Dette er det nok mange som lurer på. Det er litt vanskelig å gi et klart svar på dette. Det spørs på hva du selv synes er greit å si.

Mario og jeg har vært på en del skoler og snakket med ungdommer om dette. De aller fleste foreslår at man bare sier det som det er,f.eks:" Det er noe jeg må fortelle deg, det har skjedd noe. Pappa er kommet i fengsel."

Venner kan reagere på forskjellige måter. Noen vil stille spørsmål, andre vet kanskje ikke helt hva de skal si. Det kan være lurt å tenke over hva du selv vil si om det som har skjedd og om hvordan du har det. Du bestemmer selv hvor mye du vil si.

Mange synes det er vanskelig å fortelle vennene at en i familien sitter i fengsel. De kan være redde for hva vennene skal tenke og si og om de vil fortelle det til andre. Samtidig kan det være veldig slitsomt å bære på en sånn hemmelighet. Det er jo fint å kunne snakke om viktige ting med venner, og gode venner støtter en!

Takk for spørsmålet, elinemh96! Vi legger ut dette under "spørsmål og svar".
    Og husk at du gjerne kan ringe oss på 979 66 199 hvis du vil diskutere hvordan akkurat DU kan si det til vennene dine!

Hilsen Kjersti i FFP Ung

Postet for 1 år siden #
  4. mario@ffp.no
    Ungdomskonsulent

Vi har oppdatert vår side med "ofte stilte spørsmål" (O.S.S). Der kan man finne forslag til hvordan man skal ta opp temaet med sine venner.

Her er en link til siden: http://ung.ffp.no/oss/

Takk igjen til elinemh96 som stiller et kjempebra spørsmål! Takket være deg så har vi oppdatert OSS-siden med relevant informasjon.

Vi håper svaret kan være til hjelp.

Postet for 10 måneder siden #

RSS strøm for dette emnet

Svar

Du må logge inn for å poste.